Mobidikkel ismerkedtek a pécsi Koch Valéria Iskolaközpont tanulói
2017 március 13A helyiségben – amely egyébként klimatizált is – a padok és a székek az óra jellegétől függően pillanatok alatt átrendezhetők, kiscsoportos munkához éppúgy, ahogy egyetlen nagy közösségi térré is. Ebben a környezetben érintőképernyős tévé és notebookok, háromdimenziós nyomtató és szkenner, valamint 4G mobilinternet teszik az oktatást igazán élményszerűvé. A mobil tanteremben a diákok ráadásul még LEGO robotokat is irányíthatnak, sőt, a foglalkozások során össze is mérhetik a tudásukat, hogy melyikük képes okosabb, ügyesebb robotokat építeni. A Mobidik program oktatókonténere 15 állomásos iskolai körúton jár.
A március 10-i, pécsi hetet záró sajtótájékoztatón a Magyarországi Németek Országos Önkormányzata által fenntartott Koch Valéria Iskolaközpont tanárainak és diákjainak tapasztalatairól az intézmény igazgatja számolt be. Englenderné Hock Ibolya hangsúlyozta, a szervezők igényes tartalmat, hozzáértő oktatókat és csúcstechnológiát bocsátottak a gyerekek rendelkezésére, és az élvezetes foglalkozások számos készséget fejlesztettek: – Ilyen például az élményszerű megélés, a térlátás, a logikus gondolkodás, de hadd emeljem ki azt, amit a digitális eszközök használata kapcsán hajlamosak vagyunk tagadni: a csapatban való egymásra utalt munkálkodást, a közösségépítést.
Czunyiné dr. Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos arról beszélt, hogy a Mobidik program módszertani formákat és eszközöket mutat be, keresztmetszetet ad a digitális oktatási világról annak érdekében, hogy a gyerekek és fiatalok mindennapi digitális eszközhasználatával ne csak a féktelenséget, a negatívumokat kössük össze. – Azt próbáljuk hangsúlyozni, hogy lehet ezzel matematikát, történelmet, fizikát is tanulni, a 3D nyomtatással barátságosabban, élményszerűbben elsajátítható a természettudományos tananyag. Emellett pedig helyet kaptak az oktatóteremben olyan eszközök is, amelyek a játék segítségével bővítik a pedagógusok módszertani tárházát.
Dr. Hoppál Péter pécsi országgyűlési képviselő, az Emberi Erőforrások Minisztériuma kultúráért felelős államtitkára kiemelte: a cél az, hogy a magyar oktatási rendszer a 21. században is megtartsa eddigi versenyképességét. Annak érdekében pedig azt kell elérni, hogy az úgynevezett „Z” generáció megfelelően hasznosítsa azt a digitális kompetenciát, amelyet anyanyelvi szinten birtokol. – Ez az innováció nemcsak az informatika, hanem minden tantárgy tekintetében megpróbál választ adni arra, hogy a kor kihívásaihoz igazodva milyen informatikai fejlesztések, szoftverfejlesztések segíthetnek a tananyag hatékonyabb elsajátításában.